Na budowie obwodnicy Bielska Podlaskiego, która jest częścią projektu trasy S19, znaczący postęp 90% osiągnięto w pracach nad konstrukcjami mostowymi. Trasa o długości od Haciek do węzła Bielsk Podlaski Zachód jest najbardziej zaawansowanym fragmentem Via Carpatia na terenie województwa podlaskiego. Na nowej obwodnicy powstać ma dziewięć obiektów mostowych i przepustów, z postępem prac wahającym się od 68,5% do niemal 90%. Większość z nich jest już na ukończeniu, pozostało mniej niż 10% prac.
Niemniej jednak, prace kubaturowe na tym kontrakcie jeszcze się nie rozpoczęły. Do tej pory zaakceptowano 89,76% (237 887 737,93 zł netto) kwoty kontraktowej, która wynosi łącznie 325 986 900,00 zł (brutto). Za realizację tego odcinka odpowiada Budimex.
Budowa ma zostać zakończona w III kwartale 2025 roku. W ramach całego projektu powstanie dziewięciokilometrowa dwujezdniowa droga ekspresowa S19 oraz jednojezdniowy odcinek DK66, który będzie łącznikiem do istniejącej trasy DK19. Drogę pokryje nawierzchnia bitumiczna o nośności 11,5 t/os. Na trasie powstaną również 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa duże przejścia dla zwierząt.